fbpx
SEKTÖRELTelsiz

Havaalanı Yolcu Hizmetleri için Bas-konuş

Üniversite yıllarında part-time Yolcu Hizmetleri Memuru olarak çalışmanın verdiği anılar ile bu alanda da kendimce bas-konuş teknolojisini sizin için yorumlamak istedim. Bir Yolcu hizmetleri memuru o gün ki vardiya çizelgesine göre, check-in, boarding ya da arrival bölümlerinde görev alabilir. bunun haricinde apronda görevli operasyoncular, şut altı denilen bagaj vb. taşıma işlemlerini yapan bölüm, uçak altında görev yapan push-back vb. birçok operasyon bir uçuşta aynı anda senkron içinde çalışmak zorundadır. Havaalanı yolcu hizmetlerinde çalışan kişilerin havayolu endüstrisi için yapacak önemli ve zor işleri vardır. Çalışanlarınız aşağıdakiler dahil çok çeşitli sorumlulukları üstlenir:

  • Özel ihtiyaçları olan yolculara yardımcı olmak
  • Bagaj taleplerini işleme
  • Uçaklara kargo yükleme
  • Rezervasyonları doğrulama
  • Soruları şahsen ve telefonla cevaplama
  • Bilet toplamak

Basit müşteri hizmetleri çalışanlarından çok daha fazlasıdırlar ve çoğu zaman ekibin diğer üyeleriyle uzak mesafelerden iletişim kurabilmeleri gerekir. Bas-konuş ya da klasik telsiz, işlerini daha etkili bir şekilde yapabilmeleri için iletişim kurmalarına yardımcı olan temel araçlardır. Ancak burada son zamanların modası bas-konuşun incelemesini yapacağız.

Özel İletişimi Kolaylaştırır

Telsizler ile yapılan görüşmelerde, kurulu olan telsiz rölesinin kapasitesinden, grup yapısından kaynaklı sınırlamalar vardır. Nitekim fiziki kurulu olan bir altyapıdan hizmet alınır ve kapasiteyi arttırmak maliyet ister. Bas-konuş sistemi ise GSM ve Wi-fi üzerinde iletişim kuracağından ve yazılım tabanlı olduğundan kanal ve grup sayısı gibi kısıtlamaları yoktur. İstediğiniz kadar grup ile konuşma trafiğine takılmadan, rölede sıra beklemeden çok rahat iletişim sağlarsınız. bu size Özel iletişim avantajı sağlar.

Havaalanı yolcu hizmetleri çalışanlarının, telsizi kullanan herkesi durumdan haberdar etmeden, müşteri endişelerini yönetmesine olanak tanıması gerekir. Bu, özel ihtiyaçları olan kişilerin mahremiyet veya haysiyetten ödün vermeden soruşturma yapmalarına olanak tanır.

Bas-konuş, çalışanların yönetimle iletişim kurmasına ve müşteri özelinde, mahremiyeti de dikkate alarak problem çözmeye olanak tanır. Durumlar, yönetimsel müdahalenin gerekli olduğu bir noktaya yükseliyorsa, bu şarttır ve klasik telsiz sistemlerinde çoğu zaman sağlanamaz.

Temsilcilerin Güvenlikle Doğrudan Temas Kurmasına İzin Verir

Havaalanı hizmetleri çalışanlarının kapsamı çok geniş olduğu için, bazen şüpheli paketler, faaliyetler vb. belirtiler için “yerdeki göz” olmaları gerekir. Normal bir günde bir havalimanının işletilmesinin gerçekleri gereği Terörizm hiçbir zaman göz ardı edilmez ve basit mesele değildir. Çalışanlar aldıkları iş başı eğitimi gereği sürekli istemsizce etrafı tarar. Hangi görevde olursanız olun bu sizin zaten görevlerinizden biridir. Bu nedenle tüm departmanlarda güvenlik birimine hızlı erişim ihtiyacı vardır.

Kristal Netliğinde İletişim için Arka Plan Seslerini filtreler

Havaalanları kalabalık, gürültülü ortamlardır. ister bina içinde ister apronda olun, sessiz olan 10 saniyeniz olamaz. Bu nedenle havalimanlarında bas-konuş telsiz kullanmanın en büyük faydalarından biri, bu cihazlar iletişimi zorlaştıran arka plan gürültülerini filtreleyen ileri teknoloji ile donatılmıştır. Aynı zamanda, daha az yanlış iletişimin meydana gelmesi için sesli iletişimi geliştirirler. Ses kalitesi, çoğu insanın telsizden ve hatta modern cep telefonlarından beklediğinden daha üstündür.

Müşteri Deneyimlerini İyileştirin

Nihayetinde, her havalimanı yolcu hizmetleri çalışanının rolü, havalimanı müşterileri için genel misafir deneyimini geliştirmektir. Tek bir düğmeye dokunarak uzak mesafelerden iletişim kurma yeteneği, herkesin önemli mesajlar için aynı sayfada olmasını, operasyonun koordine edilmesini ve ilgili tüm taraflar için olabildiğince sorunsuz hale getirmesini sağlar.

Bu bir yer hizmetleri şirketi için İstanbul’dan kalkan Uçak Antalya’ya inecek ise İstanbul ve Ankara’nın iletişimde olması demektir. Klasik telsizde bu kolay değildir, mümkün olsa da çok fazla yatırım ve entegrasyon gerektir. Bas-konuş için standart bir özelliktir. İsterseniz Türkiye’nin tüm havalimanlarındaki ekiplerinizi ve uçuşlarınızı bile birbirine bağlamanız mümkündür.

Ve hatta o kadar ileri gidebilirsiniz ki, Kemerdeki otelden yola çıkan kafilenin Şoförü ile Havalimanından 50 km ilerden iletişime başlayabilir, anlık aksiyonlar alabilirsiniz. Mesafeden bağımsız telsiz iletişim hizmeti size muhteşem kolaylıklar sağlayacak, daha önce aklınıza gelen ama yapadıklarınızı yapmanızı sağlayacaktır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir